Monday, August 1, 2011

azam utk BERHENTI !

Di bulan yg mulia ini dgn penuh rahmat ilahi , aku ada satu azam ..... iaitu berhenti MEROKOK

bagi perokok2 diluar sana, mereka beranggapan mmg sukar utk berhenti , ya aku mengaku dan setuju dgn statement itu ... tp 1 sahaja yg boleh kita mengubah diri ini  ..    iaitu dengan NIAT

sehari sebelum puasa, aku berjaya utk tidak menghisap sebatang rokok pon!. .... sehari sebelum itu pula aku hisap sebatang je .... well sbb time tu rase cm mmg kene amek gak kan so lepas kan sajalah ...

tp alhamdulillah la aku berjaya utk tdk merokok pd hari tersebut ....  and pada hari puasa yg pertama ni pun aku berjaya lg skali utk tidak merokok sebatang pun ... yeahhh ..... rase "sangap" tu so far x de lg, coz td pon abg sulung aku siap offer lg, tp aku just ckp x pe lah .....

utk post terkini ni , aku cume nak bagitahu korg laa yg aku really2 nak berhenti smoke ..... so hopefully aku berjaya laa utk berhenti merokok ni lg2 time tgh puasa ni ....  mmg x kan ade nye la time2 lepak kt klas je skali mmbe ajak "jom sak kok" haaaa tol x? . ....... hehehe

demi kebaikan aku, demi kesihatan aku , dan demi orang yg tersayang ..... aku kene la berhenti tabiat buruk ni ..... korang tlg doa utk aku yeee  .... :))

3 comments:

Hanis Nizam said...

Assalamualaikum , semoga berjaya .

Abd Rahman bin Khairuddin Al-Rangkuti said...

w'salam .... thxx :)

aliaa ruslan said...

good rahman. keep it up. niat yang murni untuk berhenti merokok :)bagus2