Saturday, August 20, 2011

Jika kita rasa susah, mesti ada lagi yg susah dari kita

ni aku na share story malam smalam yg timpa pada aku,  actly malam smalam aku nak study untuk final exam yg akan bermula pada esok hari...

time tu pkul 12.30 malam x silap..... time tu plak aku duk syok dgr lagu sambil study then suddenly..... mula HUJAN LEBAT!!  siap guruh2 kilat2 lagi! huuu mmg aku takot laa en..... sbb rumah aku ni jenis kalau da kilat2 tu tggu mase je nak BLACKOUT! ... haaa

and yesss, few minutes later rumah aku blackout sambil ade sound effect kilat skali huhuuuu....  time tu ye laa aku tgh study kan *study kee?* pffttt  .... lepas da blackout , aku tgh susun balek kertas  n letak lilin berhampiran ngn tmpt study, skali terlintas kt kepala aku ... nak tahu ape? HANTU KE? 


tak de laa, actually time tu aku terfikir, "hurm, cube kalau aku ni anak yg susah? anak yg rumah nye lampu letrik x de, kipas x de, yg ade nye utk temankan aku pada waktu mlm  hanya  sebuah lilin sahaja ...."

CUBA ENGKAU ORANG SEMUA BAYANGKAN????? haaa  so walaupun malam tu aku hanya ditimpa BLACKOUT sahaja, tapi ade juga hikmah yg terselit pada saat itu ...

so pada semua kawan2 aku, bersyukur lah dengan apa yg kita ada skg ok? bersyukur laa kite ade laptop bole layan blogging, facebook, twitter..... bersyukur lah dengan segala rezeki yg kita dah ade skg ... so ingat lah bila diri korg ditimpa kesusahan, fikirlah ada lagi orang yg kehidupannya lagi susah .... so

ni pic yg BLACKOUT tu, hehe smpat lagi nak bergambar


No comments: